joi, 26 decembrie 2013

La Muzeul Figurilor de Ceară din Praga

Mai vizitasem o singură dată un muzeu al figurilor de ceară - la Barcelona, în urmă cu 3 ani, o experienţă interesantă. În primăvara acestui an, la Amsterdam, am fi avut ocazia să mai vizităm un astfel de muzeu, dar preţul ni s-a părut destul de piperat - 23 euro/persoană (faţă de vreo 14 cât dădusem la Barcelona), aşa că am decis să facem altceva cu aproape 50 euro. Când am fost la Praga, la începutul acestei luni, la Târgul de Crăciun, într-un minisejur susţinut de agenţia de turism Teron Intertur Câmpina, partener Happy Tour, am constatat că şi aici, chiar aproape de Piaţa Oraşului Vechi există un muzeu al figurilor de ceară. Intrarea costă numai 6 euro, astfel că am decis să intrăm.
Vitrina este extrem de atrăgătoare, aici fiind unul dintre cele mai reuşite personaje din întreg muzeul - Harry Potter.
În muzeu, figuri din istoria Cehiei, oameni politici, artişti, sportivi, oameni de cultură, undeva în jur de 300 de exponate, unele mai reuşite, altele (din păcate, cele mai multe) mai puţin...
Profitând de prezenţa unei oglinzi în spatele exponatelor, ne-am fotografiat... singuri!
Lângă regele Carol al IV-lea...
... şi lângă clovnul său!
Celebrul soldat Svejk, una dintre cele mai reuşite figurine din muzeu
Am dat mâna cu Lenin!
Hitler era închis după un geam... Probabil încă mai este considerat periculos...
Am dat mâna şi cu Fidel Castro! Să nu se supere...
Einstein (un alt personaj foarte bine realizat) privea de undeva de sus, dintr-un colţ, parcă uşor amuzat, la tot ce se întâmpla...
Am ajuns la artişti... Pe unii îi veţi recunoaşte uşor, pe alţii... deloc
Lady Diana, o adevărată prinţesă
Pe Arnold scria... Praga
Soţia mea şi Jack Nicholson

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu