luni, 16 decembrie 2013

Praga şi numeroasele sale pieţe de Crăciun

Am descoperit recent Praga... După cum cititorii fideli acestui blog au aflat deja am fost câteva zile la Praga, într-un minisejur susţinut şi de agenţia de turism Teron Intertur Câmpina, partener Happy Tour. V-am relatat deja primele impresii, v-am detaliat un jurnal de călătorie, am vorbit despre hotel şi despre zbor, dar v-am promis şi voi reveni cu multe alte povestiri din capitala cehă.
Unul dintre lucrurile care au contribuit decisiv la alegerea Pragăi pentru acest minisejur a fost frumuseţea - povestită de alţii, în prima instanţă - târgurilor de Crăciun. Ei bine, într-adevăr... Târgul de Crăciun din Praga este una dintre atracţiile pe care orice turist care se respectă trebuie să le vadă cel puţin o dată în viaţă.
În Praga sunt două pieţe de Crăciun mari - în Piaţa Oraşului Vechi şi în Piaţa Venceslas.
Fără a se concura, cele două pieţe au fiecare farmecul lor şi am convingerea că turiştii din Praga din această perioadă a anului nu ratează nici una dintre cele două pieţe. Aici găseşti aproape de toate - de la globuri şi ornamente pentru bradul de Crăciun, la căciuli de blană şi ciorapi de lână, la toate acestea adăugându-se o bogată şi savuroasă ofertă culinară - cârnaţi, frigărui, gogoşi, cartofi (gătiţi în felurite chipuri), celebrii (şi la noi) colaci secuieşti, bomboane, prăjiturele, turtă dulce (în sute de forme şi cu zeci de arome sau... mesaje), produse de patiserie şi până la vinul fiert sau ciocolata caldă.
În Praga sunt şi mai multe mall-uri. Nu am intrat mai pe-ndelete decât în unul - Palladium. Şi aici se simţea din plin atmosfera de sărbătoare - bradul de Crăciun şi luminiţele care transmiteau bucurie, fiind cele mai uzitate ingrediente pentru a crea magia sărbătorilor în acest mall.
Dar în Praga mai sunt şi alte pieţe de Crăciun, aproape în fiecare... piaţă.
Nu erau produse cu mult diferite, dar aromele, iar după lăsarea serii, luminile frumos colorate, transmiteau o stare de bine, iar spiritul Crăciunului devenea aproape... palpabil. Şi, probabil, asta este până la urmă toată filosofia oricărei sărbători...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu