duminică, 8 decembrie 2013

Praga, ziua 0

În general, îmi încep călătoriile (şi jurnalele lor) cu ziua 1. De această dată, am făcut o excepţie, poate şi pentru faptul că prima zi nu a  fost una completă...
V-am prezentat în urmă cu puţin timp primele impresii de la Praga, acolo unde am fost la Târgul de Crăciun, într-o minivacanţă de 5 zile, care a fost susţinută şi de agenţia de turism Teron Intertur Câmpina, asociat al Happy Tour.
Despre călătoria cu avionul, pentru prima dată cu compania Czech Airlines, precum şi despre hotelul la care am stat în sejurul praghez, King George, mă voi referi în postări separate, pentru că merită... Deocamdată vă spun că totul a decurs lin, firesc, fără nici o emoţie, aşa cum ar trebui să fie orice vacanţă...
Sejurul propriu-zis la Praga l-am început în jurul orei 18.30. Pentru că deja se întunecase, am decis să facem doar un scurt tur prin Piaţa Oraşului Vechi, un tur de recunoaştere în care să ne familiarizăm cu împrejurimile şi să intrăm în atmosfera oraşului şi a Târgului de Crăciun.
De la hotel, în aproximativ 50 metri ieşeam în strada Karlova, parte a fostului drum regal, care leagă podul Carol de Piaţa Oraşului Vechi, două dintre cele mai cunoscute şi mai importante obiective turistice din Praga.
Am cotit spre piaţă, poate şi pentru că acolo era una dintre principalele pieţe ale Târgului de Crăciun. Totul emana frumuseţe, linişte şi degaja o stare profundă de bine. Zumzetul străzii, luminile vii ale vitrinelor sau intrărilor în restaurante, din loc în loc colindele ceheşti sau universale, precum şi grandoarea monumentelor în sine, toate compun un tablou perfect pentru o destinaţie de vacanţă. Mai ales în preajma Crăciunului...
Imaginea de sus este prima fotografie realizată în Praga, spre Piaţa Oraşului Vechi, având pe fundal atât de cunoscuta biserică Sf. Maria din Tyn. Am remarcat că şi culoarea caldă, dulceagă a majorităţii clădirilor cel puţin din zona centrului vechi al capitalei cehe, contribuie la această stare de bine, transmiţând linişte, calm, intimitate.
Un restaurant din zona respectivă încerca printr-o intrare generos luminată şi ornamentată de sărbătoare să-şi atragă clienţii.
Una din imaginile clasice ale Pragăi în perioada Târgului de Crăciun, în prim-plan, în partea stângă, aflându-se Turnul Primăriei Vechi, în care am urcat într-una din zilele următoare şi am realizat fotografii splendide...
În zona centrală, administraţia locală a interzis circulaţia autobuzelor, motivaţia fiind atât protecţia clădirilor istorice, cât şi scăderea poluării. În aceste condiţii, o plimbare cu trăsura pe străduţele pavate, printre clădiri frumos luminate, este o adevărată feerie şi o încântare a tuturor simţurilor.
Vizavi de celebrul ceas astronomic, situat în Turnul Primăriei Vechi, acolo unde piaţeta avea o deschidere ceva mai largă, eram amplasaţi doi brazi superbi
Am luat piaţa la pas, trecând printre căsuţele frumos decorate, aliniate şi extrem de atractive, iar din colţul pieţei dinspre Biserica Sf. Nicolae, am admirat strada Paris, foarte frumos luminată de sărbătoare şi unde se află numai magazine de lux, cu nume celebre şi cu preţuri greu de... citit.
Se auzeau colinde, mirosul de scorţişoară din vinul fiert se amesteca plăcut cu fumul şi sfârâitul grătarelor pe care se pregăteau delicioşi cârnaţi, de diferite mărimi şi în diverse variante de conţinut, sau cu zgomotul uleiului încins în care se lăfăiau gogoşi pentru pofticioşi. Bineînţeles am încercat şi noi. Şi chiar dacă atunci când povesteşti un cârnat fierbinte într-o felie de pâine lângă un pahar de vin fiert sau de ciocolată caldă nu pare mare lucru, totuşi, să le simţi căldura aburindă a acestor produse, pe fond muzical de colinde şi sub luminile generoase de sărbători, poate fi o experienţă mai puternică decât o cină simandicoasă la 5 stele!
Dar piese de rezistenţă din Piaţa Oraşului Vechi este bradul de Crăciun. De dimensiuni absolut impresionante, bogat şi plăcut împodobit, efectiv te copleşea... Indiferent de vârsta din acte, dacă sărbătorile de iarnă au un dram de magie pentru tine, atunci ai fi impresionat de acest brad şi te-ai uita la el cu bucuria cu care un copil descoperă primele cadouri de la... Moşul!
Am hoinărit câteva ore bune în jurul pieţei şi printre standurile de aici, privirea fiind atrasă mereu şi mereu de bradul de Crăciun şi doar gândul că aveam să-l revedem în fiecare zi a sejurului nostru praghez, ne-a dat imbold să mergem la hotel şi să ne odihnim, pregătindu-ne pentru ziua următoare, prima zi plină la Praga.
Am ales un alt traseu spre hotel şi am ajuns pe un bulevard ceva mai larg, în capătul său dinpre Vltava - acolo unde am cotit şi noi spre hotel - aflându-se clădirea Teatrului Naţional.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu