luni, 9 decembrie 2013

Praga, ziua 1

Cu impresiile despre Praga încă extrem de vii, am început o prezentare a sejurului nostru în capitala cehă, sejur susţinut şi de agenţia de turism Teron Intertur Câmpina, partener al Happy Tour. Dacă ieri v-am prezentat primele impresii despre Praga şi jurnalul primei seri la Târgul de Crăciun din capitala cehă, astăzi vă voi prezenta jurnalul primei zile complete la Praga. O zi absolut superbă, aşa cum aveau să fie toate zilele acestei minivacanţe în Praga.
După un mic dejun bogat, în cadrul căreia am constatat că atât majoritatea personalului, cât şi cei mai mulţi dintre cei cazaţi la hotelul nostru sunt ruşi (aşa cum aveam să vedem că era plin de ei în toată Praga), am ieşit pe străduţele cochete ale centrului vechi, stabilind pentru prima parte a zilei să mergem la Catedrală şi la Castel. Am ajuns pe podul Carol, de unde priveliştea asupra Castelului, frumos luminat în culori pastelate de razele dimineţii, era încântătoare.
Podul Carol şi primii turişti ai zilei sub lumina blânde a unei zile de decembrie, dar cu un vânt necruţător
De pe pod am văzut pe Vltava ora mesei de dimineaţă pentru zeci de lebede, pescăruşi, raţe şi alte păsări. Gălăgia era de parcă ar fi fost câteva mii...
De pe podul Carol, în amonte pe Vltava, în ceaţa dimineţii
Pe străduţe cochete ne-am cocoţat spre castel, trecând pe lângă Ambasada României, pe faţada căreia se află şi un basorelief al lui Mihai Viteazul
Şi am ajuns la poalele Castelului, numit oarecum impropriu aşa, pentru că nu este un castel în sensul propriu. Este un complex de clădiri, superbe ce-i drept, în mijlocul cărora tronează Catedrala
De sus, o imagine idilică... Fumul ieşea pe majoritatea coşurilor din Mala Strana, contribuind la ceaţa dimineţii
În fine, intrarea principală în castel, acolo unde se află şi sediul Preşedinţiei
Catedrala - impunătoare, spectaculoasă, sobră, dar superbă...
În interiorul catedralei, admirând vitraliile superbe, am avut plăcerea să ascultăm un colind interpretat de un cor de copii, care tocmai îşi încheia reprezentaţia
Am mai hoinărit prin interiorul castelului, iar la ieşire am făcut o fotografie spre Mănăstirea Strahov, promiţându-ne să revenim atât la castel, cât şi la mănăstirea cu pricina
La întoarcerea de la castel, am intrat la un restaurant cu terasă, situat foarte aproape de Ambasada României, unde am băut o ciocolată caldă şi am mâncat ceea ce părea iniţial a fi o gofră, dar de fapt era doar un fel de plăcintă cu sirop de ciocolată, un fel de gem (nu ştiu din ce, dar bun) şi frişcă... Delicios!
Am coborât la Vltava, pe care am traversat-o pe următorul pod, în aval, faţă de podul Carol, prilej pentru a imortaliza podul Carol într-o lumină specială de dimineaţă de decembrie...
La capătul podului pe care am trecut noi, o clădire superbă - Rudolfinium, o sală de concerte. De aici, începea cartierul evreiesc...
Am decis să aprofundăm cartierul evreiesc în altă zi, preferând să mergem spre Piaţa Oraşului Vechi, care arăta la fel de spectaculos şi pe lumină, aşa cum ne formasem noi prima impresie în seara precedentă
Ne-am plimbat printre standuri cu tot felul de minunăţii şi bunătăţi...
De aici am mâncat nişte cartofi extrem de gustoşi, preparaţi în diverse feluri şi cu diverse combinaţii. Şi m-a surprins să constat cât de săţioasă este mâncarea cehilor...
Tot imaginea bradului de Crăciun şi a turlelor bisericii Sf. Maria de Tyn reprezintă cea mai frumoasă imagine din Praga de Crăciun
Din piaţă, am ales varianta străzii Celetna, o stradă pietonală, cu foarte multe magazine, restaurante, muzee... Şi ne-a ieşit în cale Muzeul Figurilor de Ceară. Am hotărât să-l vedem pe ziuă, după experienţa de la Barcelona. Intrarea a costat 160 coroane ceheşti, putându-se plăti şi în euro - 6 euro. Traseul se deschide cu figuri din istoria Cehiei
Poate cel mai cunoscut erou ceh, bravul soldatul Svejk (personal, mi s-a părut cea mai reuşită, reală figură din tot muzeul)
Compozitorii cehi Dvorak şi Smetana
Dintre toţi liderii comunişti afişaţi, am ales să "dau mâna" cu Fidel Castro
Martina Navratilova
După ieşirea din Muzeul Figurilor de Ceară, ne-am continuat plimbarea pe strada Celetna, admirând vitrinele magazinelor şi minunându-ne cât de multe magazine cu cristale de Bohemia se găsesc. Iar dacă sunt atâtea deschise, înseamnă că au vânzare...
Am ajuns la Turnul Pulberăriei
Am dat şi peste mulţi oameni statui, acest fiind cel mai enigmatic...
Am revenit în Piaţa Oraşului Vechi şi ne-am îndreptat spre hotel pentru a ne odihni puţin, hotărându-ne să ieşim după lăsarea serii
Iar după lăsarea serii, ne-am îndreptat spre piaţa Venceslas, un alt reper important al vieţii pragheze
Zonă foarte frumoasă, foarte animată şi cu multe lumini care puneau excelent în valoare configuraţia spaţiului
Lângă bradul din mijlocul pieţei, un columbofil întreprinzător îşi oferea porumbeii pentru câţiva bănuţi turiştilor care vroiau să se pozeze lângă brad. Şi nu ducea lipsă de clienţi...
Alte imagini spectaculoase din Piaţa Venceslas
Din Piaţa Venceslas, printr-o altă zonă pietonală cu multe mnagazine frumoase, dar cu un nume imposibil de ţinut minte, am revenit la Turnul Pulberăriei, admirând Casa Municipală din apropierea turnului, cu superbul mozaic de deasupra intrării principale. Casa Municipală este un alt spaţiu pentru concerte şi expoziţii, aşa cum am observat că sunt destul de multe în Praga
În apropiere se află şi un mall celebru în Praga - Palladium, frumos luminat
O altă piaţetă din apropiere foarte frumos luminată
Ne-am întors pe aceeaşi stradă Celetna, trecând prin faţa Muzeului Figurilor de Ceară, unde pe întuneric era mult mai bine pusă în valoare vitrina în care se află Harry Potter
Ne-am încheiat seara lângă bradul de Crăciun, într-o atmosferă perfectă...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu