duminică, 5 ianuarie 2014

O idee excelentă pentru promovarea imaginii României în lume!

Airlines Travel a venit cu o idee care mie mi se pare excelentă pentru promovarea imaginii României în lume, în mod special a destinaţiilor turistice. Redau articolul integral, pentru că merită, iar la final voi face câteva consideraţii personale.
"În timp ce pregăteam retrospectiva anului 2013 şi văzând diferite campanii foarte frumoase dezvoltate de diferite companii aeriene din întreaga lume, mi-a venit o idee ce ar implica compania TAROM. Transportatorul naţional al României ar putea ajuta la promovarea diferitelor destinaţii din această ţară prin pictarea aeronavelor într-un livery special.
În 2001 Tarom a marcat astfel Anul Brâncuşi
Livery-ul sau schema cromatică reprezintă identitatea vizuală aplicată pe avioane.
Fiecare companie aeriană îşi stabileşte elementele definitorii şi pictează aeronavele (fuselaj, aripi, ampenaj/coada avionului, motoare etc) în culorile dorite. De regulă, o companie aeriană foloseşte aceeaşi schemă cromatică pentru toată flota, dar mai apar situaţii speciale când avioanele sunt pictate în diferite livery-uri speciale. De regulă, fiecare companie aeriană foloseşte un livery unic în lume.
Livery-ul poate cuprinde elementele: Cheatline (când pe aeronave sunt trasate diferite linii pe orizontală, de regulă în zona geamurilor); Billboard (când părţile laterale ale fuselajului pot fi folosite pentru afişarea numelui companiei); Jelly Bean / Jelly Tail (când anumite părţi sau elemente din fuselaj sunt pictate diferit de la caz la caz şi aici avem ca exemple: JetBlue, Frontier Airlines, Norwegian etc).
Livery-urile speciale pot fi folosite la aniversări importante (ex: livery 60 de ani TAROM), pentru a marca anumite etape din “viaţa” companiei aeriene (ex: retro livery), se folosesc logojet-uri şi scheme cromatice speciale pentru a marca diferite parteneriate (ex: avion Air New Zealand pictat în livery “The Hobbit: The Desolation of Smaug“; Avioanele Hello Kitty de la EVA Air; “Magic Plane” livery pe un Boeing 737-800 WestJet) etc. Există şi cazurile când companiile aeriene ce fac parte din diferite alianţe aeriene pictează 1-2 avioane în livery-urile alianţei (ex: Qatar Airways a prezentat prima aeronavă din flotă în livery OneWorld).
Le fel de bine, companiile aeriene pot promova diferite destinaţii, oraşe etc. Un exemplu este compania Wind Rose Airlines care a pictat pe aeronave diferite obiective turistice pentru a promova destinaţii din Ucraina (foto jos).
Şi aici intră ideea mea în joc. Cum ar fi ca TAROM să picteze aeronavele în livery-uri speciale prin care să promoveze destinaţii şi obiective turistice din România? Pentru a nu diminua identitatea brand-ului, m-am gândit că zona billboard poate rămâne neschimbată (TAROM scris mare pe fuselajul avioanelor), dar se pot aplica diferite elemente Jelly Bean / Jelly Tail. Cozile celor 24 de aeronave ar putea fi pictate cu diferite obiective turistice specifice României. Pe site-ul TAROM pot fi create pagini web speciale pentru fiecare obiectiv turistic promovat, iar acestea să poată fi accesate cu ajutorul QR Code-urilor aplicate pe avioane. Nimeni nu stă să noteze o adresa web, însă cu toţii avem smartphone-uri inteligente şi putem accesa rapid aceste pagini prin citirea codului QR.
Costurile n-ar fi foarte mari, însă impactul campaniei ar putea fi destul de mare. Avioanele ar arăta altfel, iar România ar câştiga vizibilitate. Avioanele TAROM zboară spre multe destinaţii din Europa şi ar putea atrage privirile oamenilor din diferite zone. Spotterii ar avea un motiv în plus să fotografieze avioanele TAROM şi compania ar câştiga la nivel de imagine.
Această campanie ar putea fi făcută împreună cu Ministerul Turismului. În loc să arunce banii pe diferite campanii inutile, MT ar putea investi într-o companie românească care să poarte cu mândrie numele unor destinaţii turistice din România.
Ce putem promova? Asta vă las pe voi să spuneţi. Avem foarte multe destinaţii frumoase, avem multe obiective turistice care merită să fie vizitate, avem multe elemente care pot reprezenta România.
Vă place ideea mea? Dacă doriţi, puteţi să completaţi ideea, puteţi să aduceţi argumente pro şi contra, puteţi propune alte idei de implementare!"
Spuneam că voi face şi eu câteva comentarii. Ideea mi se pare excepţională şi cred că ar trebui rapid pusă în practică. În privinţa obiectivelor turistice, nu cred că avem avioane ale unor companii româneşti câte obiective. Şi mă refer aici doar la Delta Dunării, mănăstirile din Moldova, Coloana Infinitului, Castelul Peleş, Mărginimea Sibiului, Sarmisegetuza, Cazanele Dunării, Casa Poporului (de ce nu?!) şi cu siguranţă mai sunt şi multe altele, pe care vă invit să le spuneţi voi!

3 comentarii:

  1. La noi in tara exista foarte multe obiective turistice, insa fara o conducere pe masura acestea raman in paragina.

    RăspundețiȘtergere
  2. O fetiță în costum popular și pe fundal o mănăstire. România este cunoscută pentru credință, obiceiuri și frumusețea femeilor Poate mai sunt și alte motive, dar acestea sunt suficiente pentru a atrage turiștii, la început. Pe urmă vor fi impresionați de peisaje și vor dori cu siguranță să mai revină.

    RăspundețiȘtergere