duminică, 9 februarie 2014

Jurnal de călătorie, Lisabona 2010 - ziua 0

În primăvara anului 2010 am fost la Lisabona şi am să încerc - şi cu ajutorul sutelor de fotografii făcute - să rememorez acele zile şi să vă prezint un jurnal de călătorie din capitala lusitană. Voi începe, aşa cum am făcut şi cu alte prilejuri, cu ziua 0, aici fiind mai îndreptăţit decât în alte dăţi, pentru că singura cursă directă de avion la acel moment ajungea la Lisabona la miezul nopţii, astfel că ziua respectivă o voi denumi "ziua 0".
Am mers la Lisabona cu Blue Air, care la vremea aceea decola de pe Băneasa. Ştiu că am plecat undeva în apropierea orei 22 şi am cam strâmbat din nas când am văzut că se suie în autobuzul care ne ducea la avion un grup de... cetăţeni ale căror soţii purtau rochii viu colorate şi... creţe. Din fericire, au stat în cu totul şi cu totul altă parte a avionului decât noi şi nu le-am simţit prezenţa. Avionul a plecat fără întârziere şi după un zbor lin, fără nici un fel de probleme, am aterizat aproape de miezul nopţii (diferenţa de fus orar fiind de două ore). Ei bine, la momentul sosirii, căpitanul aeronavei ne-a comunicat ora locală şi ne-a anunţat că la Lisabona sunt 20 grade! Era 28 aprilie, miezul nopţii şi erau 20 de grade!!! Şi, într-adevăr, când am coborât din aeronavă am simţit un val de aer cald, ceea ce ne-a bucurat noi fiind mari iubitori ai climei calde.
Ne-am recuperat fără probleme bagajele şi ne-am îndreptat spre ieşire. Citisem că sunt unele probleme cu taximetriştii din Lisabona, dar s-a dovedit că nu a fost nici o problemă şi un taximetrist foarte simpatic ne-a dus la hotelul Miraparque, 3 stele, situat chiar lângă parcul Eduardo al VII-lea.
Din această "zi 0" nu am poze, pentru că la Băneasa nu ne trăgea inima deloc să facem fotografii şi am decis să ne păstrăm pentru zilele întregi pe care urma să le petrecem la Lisabona.
În zilele următoare voi continua acest jurnal, cât mai detaliat, şi de această dată şi cu multe poze...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu