marți, 11 februarie 2014

Jurnal de călătorie, Lisabona 2010 - ziua 3

A treia zi a noastră în sejurul din Lisabona era pe 1 mai. Şi am decis să dedicăm cea mai mare parte a acestei zile celui mai nou cartier al Lisabonei - Parcul Naţiunilor (Parque das Nacoes). Aşa că de la hotel ne-am îndreptat spre staţia de metrou "Parque" şi am coborât la "Oriente", exact în inima mall-ului "Vasco da Gama". L-am traversat şi am ieşit pe superba esplanadă.
Clădirea mall-ului "Vasco da Gama" am lăsat-o în urmă...
Iar imediat ce am ajuns la estuar am remarcat gondola.
Turnul Vasco da Gama, încă neterminat la momentul respectiv, care nouă ni s-a părut că vrea să semene cu... Burj Al Arab; e drept, la o scară mai redusă.
Ne-am plimbat pe malul estuarului, admirând frumuseţea locurilor, dar şi gondelele...
Aşa că ne-am urcat într-o telegondolă. Nu mai ţin minte cât ne-a costat, dar nu mai conta, la cât de furmos era totul în jurul nostru... Oricum, n-a costat prea mult!
De la înălţimea telegondolei, întregul cartier se arăta în toată splendoarea lui... Şi poate este cazul să spunem că Parcul Naţiunilor a fost creat pentru Expoziţia Universală găzduită de Lisabona în anul 1998, fiind cel mai nou şi cel mai modern cartier din capitala lusitană.
Clădirea Oceanariumului
Peluza superbă de la ieşirea din Oceanarium
Am revenit cu picioarele pe pământ...
... şi am mers să vizităm Oceanariumul. Am plătit 16 euro pentru un tichet şi am intrat.
În Oceanariumul din Lisabona este un acvariu imens în mijlocul clădirii, iar în cele 4 colţuri sunt recreate cât mai aproape de original ambientul din câteva oceane ale Terrei - Arcticul şi Indian fiind cele mai spectaculoase, poate şi pentru că aveau temperaturile cele mai diferenţiate. Dacă în Ocranul Arctic, te "strângea" tricoul instantaneu, la Oceanul Indian, căldura aproape te sufoca... Şi printre toate acestea, vieăţi specifice locurilor - de la pinguini la corali, precum şi o multitudine de plante, totul pentru recrearea cât mai fidelă a mediului natural.
Ieşirea din Oceanarium (despre care am mai scris, aici) se face - cum altfel? - pe o pasarelă care se opreşte direct în magazinul Oceanariumului. Aici găseşti cam tot ce îţi trece prin cap, purtând sigla Oceanario sau mascota pozată la intrare. Am trecut prin magazin şi am dat pestte o terasă, une ne-am oprit să bem un suc. Ei bine, aici este după părerea mea cel mai frumos loc din Lisabona! Peluza verde, larma celor care ies de la Oceanario sau a celor care d-abia au coborât din telegondolă, briza estuarului, foşnetul discret al copacilor, soarele extrem de plăcut... Ei bine, totul pare perfect!
Apoi am revenit în zona mall-ului Vasco da Gama, acolo unde sunt aliniate steagurile tuturor ţărilor. Sau aşa pare...
Bineînţeles, am căutat şi găsit şi România, imortalizând momentul cu bucurie!
Prin apropiere trecea şi un autobuz turistic (cred că este singurul pe care l-am văzut în Lisabona!)
Apoi, am intrat prin mall...
Nu ne-am mai înntors în oraş cu metroul, ci cu un autobuz, care mergea de-a lungul liniei ţărmului estuarului, până aproape de zona portului.
de aici, am revenit în pieţele din centrul turistic. Era 1 mai, iar oamenii răbătoreau şi aici Ziua Muncii. Tot prin concerte... Am zăbovit şi noi prin piaţă, printre localnici, bucurându-ne de muzica oferită gratuit!
Am decis să ne întoarcem la hotel să ne mai odihnim şi să ieşim mai pe seară, pentru a vedea oraşul din parcul de lângă hotel şi în lumina amurgului.
În parc, nu am rezistat tentaţiei în faţa unei asemenea... oferte!
Aşa că am băgat mâna în buzunar şi m-am scotocit de nişte mărunţiş pentru câteva prăjiturele. Delicioase...
Ne-am mai plimbat prin jurul parcului şi al pieţei Marchizul de Pombal...
... şi am constatat că palmierii sunt la fel de... fotogenici şi în lumina serii!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu