miercuri, 12 februarie 2014

Jurnal de călătorie, Lisabona 2010 - ziua 5

Mai aveam câteva puncte de interes pe care ni le propusesem să le vedem în Lisabona. Unul dintre ele era Statuia lui Iisus de pe malul estuarului râului Tejo, în apropierea podului 25 Aprilie. Aşa că după micul dejun am revenit în staţia de autobuz din Piaţa Marchizul de Pombal şi ne-am îmbarcat într-un autobuz care traversa acest pod. Imediat după ce am trecut podul, am coborât şi am traversat pe o pasarelă stradă, spre statuie. De pe pasarelă am văzut traficul intens spre şi dinspre pod.
Imediat, pe câteva străduţe, am ajuns în zona statuii.
Era prea dimineaţă, astfel că am mai stat la un suc la o terasă (care era deschisă). La baza statuii am zăbovit mai mult, admirând frumuseţea locurilor care se vedeau la o panoramă de aproape 360 de grade.
Vremea era frumoasă, era soare, dar - ceea ce nu se vede în fotografii - bătea un vânt...
Statuia este impresionantă şi de la baza ei...
... Dar şi de sus, unde te simţi mai aproape de Divinitate!
Admirând priveliştea... şi aveam ce admira!
Înălţimea apreciabilă poate crea probleme celor care au rău de înălţime...
Nu mai ştiu exact cât am plătit intrarea (oricum, nu a fost mult), iar la ieşire am trecut printr-un magazin de suveniruri. Apoi, pe acelaşi traseu am revenit la strada aceea largă de la care se ajungea pe pod. Şi am aşteptat cuminţi autobuzul care să ne ducă înapoi în oraş...
Şi a venit un autobuz care mergea spre o altă zonă în care ne propusesem să ajungem. Până la destinaţie, am trecut pe lângă un apeduct roman, pe care îl văzusem şi când am fost la Sintra, dar nu apucasem să-l fotografiem.
Şi am ajuns la centrul comercial Colombo, un mall cu spaţii generoase prin care ne-am plimbat, dar punctul său forte era altul...
Şi anume faptul că în imediata sa vecinătate se află Estadio Da Luz, stadionul celebrului club Benfica Lisabona
Bineînţeles, am mers la stadion. Din păcate, nu l-am putut vizita, astfel că ne-am mărginit la a-i da un tur, a ne uita prin gard şi a poposi în magazinul clubului Benfica.
În faţa stadionului, statuia lui Eusebio
De aici am plecat cu metroul, oprindu-ne la hotel, unde ne-am mai odihnit, stabilind să ieşim din nou seara şi să încercăm să prindem apusul soarelui de la castelul Sao Jorge, aşa cum ne propusesem din prima zi la Lisabona. Iar pe-nserat, am ajuns la castel...
Poate din fotografii nu pare un apus de soare prea spectaculos, dar pot să vă asigur că a fost unul pe cinste şi am părăsit cam printre ultimii curtea castelului... Era ora închiderii! Am coborât, iar din apropierea pieţei de Figueiro, am aruncat o privire spre castelul frumos luminat.
Am trecut pe lângă superba clădire a gării Rossio... Nu-i aşa că ar fi păcat să nu ieşi pe-nserat în Lisabona să vezi asemenea minunăţii, atât de frumos luminate?!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu