duminică, 27 aprilie 2014

Jurnal de călătorie, Viena 2008 - ziua 8, ultima

Am ajuns în ultima zi a sejurului nostru la Viena din anul 2008. Ca orice ultimă zi de vacanţă, încerci doar să mai vezi ceva din oraşul care te-a găzduit câteva zile bune, sperând să mai ai parte de astfel de vacanţe...
După un mic-dejun bogat, ne-am făcut bagajele şi le-am lăsat în camera special destinată bagajelor la hotelul "Capri". Apoi, am plecat să hoinărim prin Viena, lăsându-ne purtaţi prin zona centrală...
După ce am trecut canalul Dunării şi am mai salutaat o dată catedrala Sf. Ştefan, ne-am oprit la Albertina.
Am admirat clădirea care adăposteşte hotelul Sacher, aflat chiar în spatele Operei
Şi am ajuns într-unul dintre numeroasele parcuri din centrul capitalei austriece - Volksgarten, unde ne-am plimbat la umbra copacilor, admirând peluza perfectă şi monumentul din parc
La ieşire am remarcat expuse câteva desene... Am fi vrut să cumpărăm... Nu mai ţin minte exact cât costau, dar ni s-au părut scumpe, mult mai scumpe, spre exemplu, cu ceea ce se găseşte în Montmartre-ul parizian
Am traversat apoi curtea interioară a Palatului Hofburg, admirând intrarea somptuoasă...
... prin uşa deschisă zărindu-se silueta Împărătesei Sissi
Piaţa din apropiere acestei intrări în palat
Venise vremea dejunului, aşa că am mâncat o porţie de şniţel vienez, iar apoi ne-am oprit la "Zanoni-Zanoni" pentru o îngheţată. Intrasem deja binişor îmn după-amiază, aşa că am mai hoinărit pe malul canalului Dunării, de unde am admirat silueta clădirii cunoscută sub numele "Urania"...
... apoi un vaporaş care făcea curse de zor...
Era timpul să ne luăm rămas-bun de la Viena... Ne-am luat bagajele de la hotel, apoi metroul până la aeroport, apoi avionul - din care am putut vedea un superb apus de soare... prelungit, având în vedere că mergeam în sensul invers fusului orar şi după cel mai scurt drum cu avionul am aterizat la Bucureşti. Şi Spun cel mai scurt, nu numai pentru că Viena este cel mai apropiat oraş în care am fost cu avionul, dar şi pentru că diferenţa de timp efectiv de zbor între dus şi întors a fost de mai bine de 15 minute. Adică, mai pe româneşte, la întoarcere a luat-o pe scurtătură!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu