joi, 1 mai 2014

Jurnal de călătorie, Roma 2010 - ziua 1

La sfârşitul lunii octombrie 2010, am mers într-un week-end prelungit la Roma, în Cetatea Eternă. Am zburat până la Roma cu Blue Air. Am plecat vineri dis-de-dimineaţă. Este drept că avionul a avut întârziere de vreo 50 de minute, cea mai mare întârziere cu care ne-am confruntat în zborurile noastre, dar a existat şi un revers plăcut al acestei medalii, pentru că ajungând la Roma, din cauza întârzierii nu am fost primiţi "din prima" la aterizare, astfel că avionul a mai făcut un ocol chiar deasupra Romei, imaginile fiind extrem de spectaculoase. În fine, am aterizat, am luat trenul până la Termini, iar de aici traversând Piazza Repubblica, am intrat pe Via Nazionale, iar după câţiva paşi am ajuns la hotelul nostru - "Repubblica", 3 stele. Era destul de devreme, iar recepţionera ne-a spus că nu ne poate caza decât după ora 14.00. Aşa că ma lăsat bagajele şi am plecat în recunoaştere. Am străbătut Via Nazionale ajungând într-o curbă de unde printrun pasaj am ajuns la Columna lui Traian. Aici am făcut primele noastre fotografii la Roma.
Piazza Venezia, kilometrul zero al Romei şi al Italiei. În stânga se află o clădire de la balconul căreia se adresa Mussolini naţiunii adunate în piaţă.
Via del Corso, care începe din Piazza Venezia şi ajunge în Piazza del Popolo
Monumentul Unificării sau Monumentul lui Vittorio Emanuele. Italienii îi mai spun  şi "maşina de scris"...
Am intrat pe Via del Corso, iar la un moment dat am făcut la dreapta, pe Via di Pietra, pe lângă zeci de tarabe cu vederi şi suveniruri
Şi am ajuns la Fontana di Trevi, aflată într-o piaţă mult prea mică pentru măreţia sa şi pentru afleunţa de turişti la (aproape) orice oră din zi sau din noapte
De aici ne-am întors spre hotel, tot pe Via Nazionale, admirând aici Villa Aldobrandini
Am trecut şi pe lângă sediul Băncii Naţionale a Italiei
Am reuşit să ne cazăm, camera noastră fără a fi spectaculoasă având tot ceea ce este necesar şi condiţii bune. Deşi eram destul de obosiţi, ne trezisem undeva în jurul orei 3 dimineaţă, am decis să mergem să mai explorăm Cetatea Eternă şi să revenim pentru odihnă ceva mai târziu... O alegere inspirată, aş zice... Aşa că am ieşit din hotel şi ne-am încadrat pe Via delle Quattre Fontana, îndreptându-ne spre Treptele Spaniole.
Am trecut pe lângă Piazza Barberini
În faţa bisericii Trinita dei Monti se afla un adevărat atelier în aer liber
Şi se vedeau Treptele Spaniole şi Piazza di Spagna.
Nu am coborât treptele, ci ne-am îndreptat spre Parcul Borghese. Din loc în loc se deschideau panorame senzaţionale asupra Vaticanului
şi asupra Monumentului Unificării
Ne-am plimbat prin parcul Borghese
Am descoperit cu mândria Piazza Bucarest
Şi am revenit la Treptele Spaniole
În Piazza di Spagna mai multe caleşti îşi aşteptau... clienţii
Privite de jos Treptele Spaniole sunt mult mai spectaculoase, iar gândul ne-a zburat imediat la filmul "Vacanţă la Roma"
Am revenit spre hotel, mergând până în Piazza Repubblica, spre Gara Termini, acolo unde am admitrat o superbă fântână arteziană şi o biserică foarte veche
Apoi ne-am întors la hotel pentru o odihnă consistentă, a doua zi aşteptându-ne noi provocări.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu