joi, 5 februarie 2015

Low-cost vs companie de linie

Zborul cu avionul este sau ar trebui să fie o plăcere. De la acest fapt am pornit atunci când am scris materialul de faţă, după ce am constatat că zborul low-cost nu mai este o alternativă prea viabilă. Şi am să încerc să explic de ce...
Principalul punct forte al low-cost-ului este, aşa cum îi spune şi denumirea, preţul scăzut. Numai că s-au găsit tot felul de tertipuri pentru a include în preţul obligatoriu o sumedenie de taxe care cresc foarte mult preţul. Iar dacă mai vrei şi celelalte condiţii oferite de companiile de linie, atunci preţul devine chiar mai mare decât la companiile clasice. Şi să luăm un exemplu concret:
Căutăm un bilet de avion la compania low-cost Blue Air pe relaţia Bucureşti - Florenţa şi retur. În datele de 9 iunie (turul) şi 16 iunie (returul) preţul este de numai 19,90 euro/pasager. Super, nu! Ei bine, nu prea...
Urmând toţi paşii pentru finalizarea rezervării, preţul creşte de peste 10 ori! Numai pentru achiziţia biletelor, fără nici un alt serviciu suplimentar, preţul ajunge la 123,60 euro pentru două persoane. Apoi, aşa cum e civilizat, vrei un bagaj, un loc mai bun (ca să nu ai surpriza sa primeşti loc tu pe rândul 3, iar pasagerul alături de care mergi pe rândul... 23 şi să fi nevoit să începi un bâlci în avion pentru schimbarea locurilor cu alţi pasageri aflaţi în situaţii similare), eventual şi ceva de mâncare, aşa cum primeşti la cursele de linie... Şi de la 79,60 euro (preţul standard pentru doi pasageri, dus-întors) ajungi la... 251,60 euro!
Nu mai adăugăm faptul că, în general, mai ales pe destinaţii unde există şi curse de linie, fie low-cost-urile aleg ore foarte fistichii, fie preferă aeroporturi mai îndepărtate. De exemplu, la Paris se aterizează la Beauvais, numai transferul în Paris costând 104 euro (două persoane, dus-întors).
Sigur, oricine poate spune că low-cost-ul are condiţii minime, pe care orice pasager şi le asumă. Ok. Dar, repet, un bilet obişnuit, fără nici un alt serviciu, costă minimum 123,60 euro/două persoane.
În schimb, la cursele de linie, în general, ai avantajul că suma cerută este cea finală. Aşa cum este încă în vigoare oferta de la Tarom de 99 euro pentru o serie de destinaţii, ei bine, acela este preţul final. Şi include - pe lângă biletul propriu.zis, bagaj de cală, masă şi alegerea locului. Nu sunt toate tarifele la 99 euro, găseşti şi la 129, 139 euro sau în jur de 150 euro, dar măcar ţi se spune de la început cât dai şi ce servicii primeşti!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu