vineri, 1 mai 2015

O zi la Roma - partea I

La mijlocul acestei săptămâni, un prilej fericit ne-a adus la Roma pentru o zi. Am plecat dimineaţă, ne-am întors seara. Iar unul dintre motivele pentru care am ales Roma a fost şi acela că mai fusesem aici şi nu ne-ar fi părut rău dacă nu reuşeam să vedem ceva din ceea ce ne propusesem. În plus, ştiam traseele... Oricum, după un adevărat tur de forţă, am văzut cam tot ceea ce ne propusesem.
Zborul
Am zburat cu Wizz Air, decolarea fiind la 6.25 şi aterizarea la 7.35. Au fost câteva minute de întârziere, dar nesemnificative.
Aeronavele Wizz Airr aterizează la Roma pe Aeroportul Ciampino, iar modalitatea pe care am ales-o pentru a ajunge în oraş a fost autobuzul direct. Cealaltă variantă presupunea un autobuz până la capătul unei linii de metrou, de unde puteai călători în continuare spre centrul oraşului. Ghinionul a fost ca exact în spatele nostru să se aşeze o... cucoană (n-aş putea să-i spun altfel), care tot drumul a turuit într-una - ba la telefon, ba cu vecinul ei - despre controalele pe care le are la magazinul ei din "Dragonul Roşu" şi cum se "înţelege" ea cu inspectorii fiscului! Astfel că cele vreo 50 de minute ale drumului parcă nu se mai terminau... Off...
În privinţa zborului propriu-zis, până la introducerea locurilor, care se va întâmpla în curând, aceeaşi metodă "ca la piaţă". Lipseşte multora dintre conaţionalii noştri civilizaţia zborului. Oamenii care călătoreau singuri s-au înghesuit să intre primii în avion şi s-au aşezat la geam sau pe rândurile dinspre culoar, astfel că noi care călătoream împreună şi nu am avut "orienterea" să ne înghesuim, efectiv nu găseam două locuri alăturate. Ne-a ajutat o stewardesă, care a rugat una dintre pasagerele de pe rândul dinspre culoar să se aşeze în altă parte şi am putut sta alături.
Bine că se termină cu prostia asta "fără loc" şi la Wizz Air!
La întoarcere, am ajuns mai devreme la Gara Termini, locul de unde plecau autobuzele atât spre Fiumicino, cât şi spre Ciampino. Am urmărit, fără să înţelegem, cum s-au înghesuit oameni de toate naţionalităţile în autobuzele pentru Fiumicino, deşi din acelaşi loc, din gară, plecau trenuri spre acelaşi aeroport. Costă câţiva euro în plus, dar călătoria este mult mai civilizată - ai spaţiu mai mult, loc suficient pentru bagaje, călătoria durează mai puţin şi trenul te lasă mai aproape de terminal. Avionul nostru decola la ora 20.50, aşa că am ales cursa de autobuz de la ora 18.30. Trebuie spus că autobuzul pe ruta Gara Termini - Ciampino face cam 45-50 minute, în funcţie de trafic.
Aeroportul Ciampino este folosit în principal de companiile low-cost şi este destul de micuţ - nu are multe porţi de îmbarcare, dar totuşi sunt câteva magazine, restaurante, astfel încât aşteptarea să decurgă cât mai uşor pentru călător.
Formalităţile au decurs firesc, fără probleme şi am ajuns la poarta de îmbarcare. Ai fi recunoscut dintr-o mie care este poarta de îmbarcare pentru Bucureşti - după îngrămădeală, coada fiind pe 6-7 rânduri, după stridenţa cu care mulţi vorbeau, dar mai ales după soneriile telefoanelor mobile. Iar pentru ca diferenţa să fie şi mai vizibilă - la numai două porţi distanţă se desfăşura îmbarcarea pentru Dublin, un zbor operat de Ryanair. Nu ştiu dacă la ei e cu locuri sau nu, dar coada era pe un singur rând, nimeni nu vorbea tare şi nu deranja nimeni pe nimeni.
Noi am ales varianta de a ne îmbarca printre ultimii şi pentru că am avut noroc şi locurile din primele rânduri, pentru care se plăteşte suplimentar, nu erau ocupate, am plătit în avion diferenţa (12 euro/persoană) şi am stat liniştiţi, având un zbor chiar foarte agreabil.
În fine, cu o întârziere de aproape jumătate de oră am decolat, dar avionul a mai "recuperat" din întârziere pe drum, astfel că în loc de 23.50 am aterizat la Otopeni la 00.10.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu