sâmbătă, 10 octombrie 2015

Jurnal de călătorie, Italia 2015 - Ziua 1, Veneţia (partea a II-a)

După întoarcerea de pe insula Burano, ne-am continuat periplul prin Veneţia şi având avantajul că ne-am cazat chiar pe insulă am putut hoinări până seara târziu, atunci când apele lagunei şi ale canelelor oglindesc numeroasele lumini ale oraşului. Sincer, am plecat cu oarecare părere de rău din Burano, dar ne-am propus să revenim... Odată, cine ştie când...
Întoarcerea spre Veneţia, cu vaporaşul, a însemnat admirarea luminilor speciale ale cerului de deasupra lagunei
Şi am revenit la Veneţia
Aproape imediat ne-a ieşit în drum o gelaterie. Hmmm... delicioasă!
Am hoinărit pe străzi, traversând canale înguste,
am constatat că este foarte aglomerat
şi ne-am oprit să mâncăm chiar în Campo San Lio, în mica piaţetă unde se afla şi hotelul nostru, la terasa L'Olandese Dolante.
Apoi,  pe străduţe cochete, printre vitrine cu măşti de carnaval, am ieşit în Piazza San Marco, admirând mozaicurile din partea superioară a basilicii, aşa cum se vedeau ele în lumina splendidă a apusului
Nu ştiam pur şi simplu ce să admirăm mai întâi - frumuseţea bisericii, dantelăria Palatului Dogilor, roşul aprins al Clopotniţei sau faţadele crenelate ale clădirilor care înconjoară Piaţa San Marco şi care l-au determinat pe celebrul Napoleon să afirme despre această piaţă că este "cel mai frumos salon al Europei".
Nu puteam rata posibilitatea de a hrăni porumbeii din piaţă
Faţada dinspre piaţă a Palatului Dogilor era şi ea luminată de ultimele raze de soare ale acelei zile.
A fost momentul surpriză al zilei: pe canalul principal trecerea un vas de croazieră cu pânze! Absolut fabuloase imaginile şi trăirea momentului, acompaniată de exclamările asiaticilor (în special), care s-au înghesuit imediat să fotografieze momentul.
Admirabilă imaginea acestui vas, care a străbătut canalul, trecând prin dreptul coloanelor lui San Marco şi San Teodoro, una având în vârful ei o statuie de marmură, cealaltă un leu de bronz - simbolul Veneţiei, între aceste două coloane fiind odinioară locul de execuţie al condamnaţilor. Apoi, am ajuns la malul principalului canal şi am trecut pe lângă zeci de gondole, "garate", în aşteptarea zilei care va veni...
Ponte della Paglia, mai puţin cunoscut, dar mereu aglomerat, pentru că este locul din care se vede cel mai bine Puntea Suspinelor.
Şi Puntea Suspinelor, pasajul care face legătura între Palatul Dogilor şi fosta închisoare, pentru mulţi dintre cei încarceraţi aici în trecut fiind ultimul loc de unde aveau posibilitatea să vadă cerul.
Basilica di Santa Maria della Salute
Ne-am continuat hoinăreala printre magazine cu suveniruri,
traversând canale splendide, pe malurile cărora se aprindeau luminile teraselor.
Basilica di Santa Maria della Salute şi un... felinar
Una dintre imaginile clasice ale Veneţiei - Canal Grande şi Basilica di Santa Maria della Salute, văzute de pe Ponte dell'accademia
Apoi, am hoinărit prin Dorsoduro şi San Polo, fără a avea o ţintă anume, dar văzând locuri şi imagini splendide
Aproape de podul Rialto, înainte de întoarcerea la hotel.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu