duminică, 18 octombrie 2015

Jurnal de călătorie, Italia 2015 - Ziua a 3-a, Bologna (partea a II-a)

Ne propusesem să ajungem la Santuario di San Luca, aflat pe un promontoriu, undeva la marginea oraşului. Din cauza festivalului, circulaţia era blocată în zona centrală şi multe dintre traseele autobuzelor erau deviate. Aşa se face că am ajuns în Piazza Malpighi, acolo unde am dat peste un trenuleţ pe roţi - Express San Luca. Exact, mergea chiar la Santuario di San Luca. 10 euro preţul unui bilet dus-întors, astfel că ne-am îmbarcat şi am plecat. Pe drum am admirat mai întâi o parte a oraşului, iar apoi, după ce am intrat pe drumul spre biserică, am privit calea pietonală amenajată, care nu putea fi altfel decât cu arcade. Am citit undeva că acest drum este splendid de Paşte, atunci când mulţi localnici şi chiar turişti parcurg pe jos distanţa între oraş şi biserică.
Santuario Madonna di San Luca
Din jurul bisericii nu se vedea integral oraşul, dar peisajul şi partea din oraş care se vedea (cea spre aeroport) îţi tăiau răsuflarea.
Am intrat şi în biserica propriu-zisă, foarte frumoasă, dar chiar era slujba de duminică. Biserica era plină şi am considerat că nu se cade să facem fotografii...
Pasajul pietonal care coboară spre oraş.
A sosit trenuleţul.
Şi am coborât în oraş, de această dată, lăsându-ne în piaţeta din spatele Basilicii di San Petronio, aproape de Piazza Maggiore.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu