vineri, 23 octombrie 2015

Jurnal de călătorie, Italia 2015 - Ziua a 3-a, Bologna (partea a III-a)

Trenuleţul cu care am coborât de la Santuario di San Luca ne-a lăsat în piaţeta din spatele Basilicii di San Petronio, din Piazza Maggiore. Am decis să mergem la hotel, să ne odihnim puţin şi să stăm mai mult seara în oraş. Pe drumul spre hotel am mai făcut câteva fotografii ale unor clădiri frumoase, cele care dau supranumele Bolognei de "oraşul roşu".
După odihna de după-amiază, am revenit în centrul istoric, încercând să vedem lucruri pe care nu le mai văzusem la precedentele plimbări prin această zonă. Astfel, primul punct a fost Palazzo della Mercanzia, cu o poveste foarte interesantă şi nu poţi să nu te gândeşti că în urmă cu sute de ani, aici era o veritabilă bursă.
Palazzo della Mercanzia şi Piazza cu acelaşi nume sunt foarte aproape de turnurile Garisenda şi Asinelli
Apoi, am mers pe strada Maggiore, mărginită de clădiri cu o vechime apreciabilă, dar majoritatea bine întreţinute
Şi am ajuns în Piazza Santo Stefano, o piaţă de formă mai puţin obişnuită - triunghiulară, dominată de Basilica Santo Stefano. Aveam să revenim mai târziu în această frumoasă piaţă.
Am revenit pe Via dell'Indipendenza
Forfotă, lume mai multă sau mai puţină, terase, arcade, coloane, vitrine frumoase, iar la un moment dat s-a făcut loc - un grup de toboşari anunţa finalul festivalului din Piazza Maggiore.
Am revenit în Piazza Santo Stefano şi am vizitat basilica omonimă. Construcţia îşi duce cu mândrie şi demnitate sutele de ani, atmosfera austeră, dar impunătoare fiind cea care te copleşeşte. Practic, sunt mai multe biserici, dar şi mormintele unor înalţi prelaţi catolici, precum şi o curte interioară, unde era o linişte incredibilă. Aproape că se auzea cum torcea o pisică pe care nici bliţurile, nici încercările turiştilor de a o mângâia nu păreau s-o deranjeze.
Am revenit spre Piazza Maggiore. Deja să lăsa seara... În Palazzo del Podesta, situat în dreptul Fântânii lui Neptun, în curtea interioară era organizat un festival culinar, la care am intrat şi noi, urcând la etaj, de unde se vedeau frumos clădirile din jur şi Fântâna lui Neptun. Agitaţia de la acest festival culinar era atât de mare, iar aglomeraţia nejustificată, încât am plecat... aşa cum am venit.
Ne-a plăcut foarte mult cât de viu şi vibrant este acest oraş, la tot pasul găsind formaţii care cântau live la diverse terase, dar şi mulţi tineri care petreceau. O atmosferă foarte frumoasă, memorabilă...
Ne-am plimbat pe alte străzi cochete, sub lumina uneii luni pline, mari, frumoase.
Aşa arată un trotuar la Bologna, după lăsarea serii!
Statui lui Garibaldi de pe Via dell'Indipendenza
Foarte aproape se află un McDonalds, dar şi un copac luminat de parcă se apropie Crăciunul
Apoi, am ajuns în Piazza dei Martiri, în mijlocul căreia se află o fântână arteziană
Apoi, (şi) la lumina lunii
ne-am îndreptat spre hotel.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu