duminică, 1 noiembrie 2015

Jurnal de călătorie, Italia 2015 - Ziua a 5-a, San Gimignano, Toscana (partea I)

A fost ziua în care ne-am propus să descoperim Toscana - cu cerul ei, cu dealurile ei, mai ales că erau deja scăldate în culorile toamnei, cu aerul ei special. Şi s-a nimerit să ajungem în Toscana rurală la vremea la care miroase a struguri pârguiţi şi încep să se culeagă măslinele. Ici-colo, raze de soare luminau într-un fel unic dealurile Toscanei, iar din loc în loc nişte copăcei ca nişte lumânări încă neaprinse aşteptau festinul culegerii recoltei. Toscana ne-a plăcut foarte mult...
Am făcut multe fotografii, fiecare unghi aducând parcă ceva în plus... Aşa că am să scriu mai puţine lucruri şi am să las fotografiile să vorbească.
De lângă gara din Florenţa, am luat autobuzul spre Poggibonsi, iar de cum am ieşit din Florenţa au început să apară peisajele clasice ale Toscanei
La Poggibonsi am schimbat autobuzul şi aşa am ajuns la San Gimignano. Înainte de a intra propriu-zis în oraşul-cetate, am admirat împrejurimile, mai ales că şi soarele părea să se joace cu noi
Intrarea în oraş
Străduţe înguste, pietruite şi străjuite de clădiri seculare. Dacă ai elimina vitrinele şi turiştii din peisaj, te-ai putea crede uşor în urmă cu câteva sute bune de ani.
O machetă a oraşului
Piazza del Duomo
De aici, la câţiva paşi se află Piazza della Cisterna, locul unde s-au turnat mai multe filme. O piaţă inedită, de formă triunghiulară, unul dintre colţuri fiind la câţiva metri buni mai jos decât celelalte colţuri ale triunghiului.
Am mâncat cât o îngheţată absolut delicioasă la terasă chiar din această piaţă
De aici ne-am îndreptat Parco della Rocca, unde se află nişte ruine şi un punct de belvedere senzaţional. Este locul din care se văd cel mai bine turnurile care au adus acestui orăşel renumele de "Manhattan-ul Toscanei". Dar şi împrejurimile oferă imagini unici, de care ne-am bucurat într-o mireasmă de măsline.
Apoi, ne-am întors în locul din care începusem vizita la San Gimignano, aşteptând autobuzul spre Poggibonsi şi apoi spre o nouă destinaţie de top a Toscanei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu