luni, 9 noiembrie 2015

Jurnal de călătorie, Italia 2015 - Ziua a 6-a, Florenţa (partea I)

În ziua a 6-a a vacanţei noastre în Italia ne-am plimbat pe-ndelete prin Florenţa. Am trecut mai întâi pe la Porte Al Prato, una dintre vechile porţi ale oraşului
Şi ne-am îndreptat spre malul râului Arno, admirând arhitectura frumoasă a unor clădiri, în general destul de vechi
Am admirat priveliştea spectaculoasă de pe malul râului Arno
Ponte Vecchio
Ne-am dus din nou la Gelateria Vivaldi, dar pentru că nu era deschis, ne-am oprit alături, la Gecko
Am revenit apoi pe malul râului Arno
Şi am ajuns la Basilica Santa Croce, acest adevărat Pantheon al Italiei, o biserică pe care noi am apreciat-o cel mai mult în capitala toscană
Ne-am aşezat la coada de cnumai câteva persoane pentru bilete, iar în faţa noastră era un cuplu de peste 70 ani. Jovial, bărbatul ne-a măsurat din cap până în picioare şi ne-a întrebat: "De unde sunteţi?" "România", am răspuns noi. "A, aproape!", a replicat bărbatul. "Dar dvs de unde sunteţi?", am întrebat noi. Parcă atât a aşteptat, aproape că a luat poziţie de drepţi şi cu o mândrie sinceră, dar fără a fi arogant, a spus: "Chicago, Illinois, USA!" Mda...
În fine, am intrat, iar biserică, un adevărat muzeu, ni s-a părut impresionantă.
Altarul principal
Tavanul
La loc de cinste, o parte din giulgiul Sf. Francesco  de Assisi
Una dintre bolţile bisericii
Întreaga biserică este plină de morminte
Un alt altar
Una dintre capelele bisericii
Mormântul lui Rossini
Altarul principal văzut de unde cam de la jumătatea bisericii
Machiavelli
Dante Aligheri
Michelangelo
Galileo Galilei
Curtea interioară
Apoi am hoinărit pe străzile din centrul istoric
Am mâncat
Ne-am bucurat de frumuseţea Piazzei della Signoria
Am mâncat şi îngheţată
Piaţeta din spatele Basilicii di San Lorenzo
Capela Medici
Apoi am luat autobuzul şi am mers la hotel să ne odihnim, pentru că, totuşi, în vacanţă trebuie să te mai şi odihneşti. În plus, aveam de gând să rămânem seara până mai târziu. Era ultima seară la Florenţa...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu