sâmbătă, 21 noiembrie 2015

Jurnal de călătorie, Italia 2015 - Ziua a 7-a, Pisa (partea a II-a)

După ploaia de la Livorno, ne-am întors la Pisa, ne-am schimbat şi am plecat să vedem oraşul. Iniţial, ne propusesem să stăm mai mult la Livorno, chiar până la apus şi să dedicăm ultima zi Pisei, dar ploaia ne-a dat puţin planurile peste cap.
Chiar dacă şi în Pisa cerul era mohorât, am hoinărit pe străzi şi am ajuns repede la râul Arno, acelaşi care traversează şi Florenţa, şi am vrut să vedem Santa Maria della Spina, unde se spune că s-ar fi aflat la un moment dat un spin din coroana lui Iisus. Frumoasa bisericuţă era în renovare...
Ne-am continuat plimbarea, deşi picăturile de ploaie erau tot mai dese.
Şi am ajuns în Piazza dei Cavalieri
Aproape că te duce drumul singur spre zona celebrului turn înclinat...
Şi am ajuns în Piazza dei Miracoli, unde se află Catedrala, Baptisteriul şi Clopotniţa, devenită între timp Turnul (înclinat) din Pisa. Bineînţeles, toată lumea făcea poze din toate unghiurile şi din toate poziţiile.
Faţada catedralei
Impresionantul tavan al catedralei
Am vizitat Baptisteriul, mai puţin impresionant decât cel din Florenţa, dar la fel de spectaculos.
În plus, de la etajul său, se vede splendid catedrala şi turneul, care pare că s-a înclinat doar pentru... a intra şi el în poză!
Zidurile ca de fortăreaţă care înconjoară întregul complex
Piazza Daniele Manin, un adevărat bazar al Pisei
Apoi, pe măsură ce întunericul să lăsa, am cutreierat cam pe acleaşi traseu, înapoi spre hotel.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu