duminică, 27 decembrie 2015

Jurnal de călătorie, Italia 2015 - Transferurile între oraşe cu trenul şi autobuzul

A fost prima vacanţă sub formă de circuit şi a fost pe deplin o reuşită. Traseul vacanţei noastre în Italia  a fost următorul: Veneţia - Bologna - Florenţa - San Gimignano - Siena - Florenţa - Pisa - Livorno - Pisa. În general, transferurile le-am făcut cu trenul, cu excepţia zilei din Toscana, atunci când am fost la San Gimignano şi Siena, unde am fost cu autoubuzul.
Am plecat din gara Santa Lucia din Veneţia spre Roma, oprindu-ne la Bologna. Cumpărasem biletele online, de pe trenitalia.it.
Gara Bologna
De la Bologna la Florenţa am mers din nou cu trenul. Plecarea a fost la una dintre ultimele linii din gara Bologna, aflată în subsol şi, spra marea noastră dezamăgire, care d-abia aşteptam să vedem Toscana, până la Florenţa am mers mai mult pe sub pământ!
Şi pentru acest segment cumpărasem biletele online. Sistemul feroviar italian este foarte bine pus la punct, trenurile sunt curate, au wi-fi, prize, ecrane care indică ora, direcţia, următoarea staţie, temperatura exterioară şi interioară, iar în apropierea fiecărei staţii erau afişate legăturile spre alte destinaţii.
De la Florenţa, pentru a ajunge la San Gimignano am schimbat două autobuze. Autogara din Florenţa este foarte aproape de gară şi de aici am luat un autobuz până la Poggibonsi. De aici, chiar din faţa gării, un alt autobuz până la San Gimignano. Apoi, pentru a ajunge la Siena, am revenit de la San Gimignano la Poggibonsi, iar de aici cu un alt autobuz la Siena. Autobuzele sunt dese, biletele se pot lua de la şofer, dar şi de la barul din incinta gării Poggibonsi, iar pe un ecran sunt afişate cursele care urmează.
De la Siena ne-am întors la Florenţa cu trenul. Apoi, cu o zi înaintea revenirii acasă, am luat trenul de la Florenţa la Pisa. Trenurile sunt foarte dese, biletele nu sunt deloc scumpe, iar călătoria este confortabilă.
Gara din Pisa
Doar ne-am lăsat bagajele la hotel şi ne-am întors la gara din Psia pentru a lua trenul spre Livorno. Sunt trenuri foarte dese, călătoria durează cam 15 minute şi am fost singuri în ditamai vagonul, întrebând în două rânduri conductorul dacă trenul merge la Livorno.
Gara din Livorno

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu