miercuri, 6 ianuarie 2016

Jurnal de călătorie, Italia 2015 - Drumul de la Veneţia la Burano

Cred că am fost foarte inspiraţi şi la puţin timp după ce ne instalam în Veneţia plecam spre Fondamente Nove pentru a lua vaporaşul spre insula Burano, pe care am ales-o în defavoarea mai cunoscutei Murano. Ne-au atras căsuţele viu colorate şi faptul că practic aveam aproape o oră de croazieră în lagună, traseul trecând şi pe lângă Murano. Ei bine, drumul de la Veneţia la Burano a fost o plimbare de vis.
Mai întâi a sosit vaporașul nostru - Giorgione (traseul 12), nu foarte arătos, dar important era ceea ce aveam să vedem de pe el şi nu... la el!
Ne-am îmbarcat, ne-am instalat pe două din cele câteva locuri de la coada vasului şi am admirat peisajul care ni se prezenta în faţa ochilor.
Am trecut pe lângă insula care adăposteşte cimitirul din Veneţia
şi am ajuns destul de repede la Murano, unde vaporaşul a avut staţie, prilej pentru noi să admirăm puţin această frumoasă şi renumită (cel puţin pentru sticla produsă aici) aşezare.
Farul din Murano
Apoi, uscatul s-a apropiat tot mai mult de linia orizontului, oferind posibilitatea cerului şi mării să ne desfete cu nuanţe care l-ar face invidios pe orice pictor.
Am trecut pe lângă nişte ruine, probabil o mică insulă locuită până nu demult...
Şi am ajuns la insula Mazzorbo, foarte aproape de Burano, de care o desparte doar un pod de lemn (pe care îl vei vedea mai târziu). Şi aici, căsuţe viu colorate şi foarte multă linişte
După  ce am traversat insula Mazzorbo pe un canal larg, am trecut pe lângă podul de lemn care leagă insulele Mazzorbo şi Burano, pregătindu-ne apoi de debarcare.
Burano oferă imagini de senzaţie, iar drumul la întoarcere a fost la fel de frumos, ceea ce vei vedea în episoadele următoare ale acestui jurnal.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu