joi, 21 ianuarie 2016

Poveşti de călătorie - despre suporterii francezi

Am întâlnit recent în Franţa suporteri pesimişti. La MARSEILLE, luând cina la un restaurant din LE VIEUX PORT, am stat la o masă apropiată de cea la care un domn şi o doamnă vorbeau despre... rugby!
Întrebându-i despre ziua şi ora la care urma să aibă loc sfertul de finală Franţa - Noua Zeelandă de la Cupa Mondială, domnul mi-a spus şi că este ANNOUNCER la meciurile pe care echipa din Toulon le dispută pe STADE VELODROME, după care a afirmat răspicat: "N-avem nici o şansă! Urc cu propriile picioare dealul din faţa noastră (în vârful căruia se află biserica NOTRE-DAME DE LA GARDE) dacă învingem". 
Şi a avut dreptate, ALL BLACKS au câştigat cu 66-13!
La MONTPELLIER, în schimb, fiind la un pahar de bere la un local din centru, l-am auzit pe un domn la vreo 60 de ani anticipând un dezastru pentru echipa de fotbal a oraşului. 
Cea care, peste două zile, urma să joace la Bordeaux un meci de campionat la care şi eu aveam să fiu prezent, pe minunatul NOUVEAU STADE DE BORDEAUX. "Ne vom întoarce de acolo cu un sac de goluri" - oftă el, numai că pesimismul său se va dovedi nejustificat, meciul terminându-se cu 0-0! ACUM TREI ANI AŢI IEŞIT ÎNSĂ CAMPIONI - l-am contrat. DA, DAR AM PLĂTIT FOARTE SCUMP PENTRU ASTA - mi-a replicat. Nu ştiu de ce îmi tot vine să mă gândesc la spusele lui!
Dan Culicovschi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu