vineri, 15 ianuarie 2016

Poveşti de călătorie - mult sport la Toulouse

Sâmbătă 17 octombrie este ziua în care am ajuns la Toulouse şi în care pot spune că am fost O ADEVĂRATĂ PIAZĂ REA pentru iubitorii sportului din acest oraş. Se jucau acum două meciuri de care aceştia îşi legau mari speranţe, dar speranţele le-au fost înşelate.
Pe stadionul oraşului, acolo unde, în 1998, ROMÂNIA ÎNVINGEA ANGLIA CU 2-1 prin golurile lui Viorel Moldovan şi Dan Petrescu, echipa locală capota (1-2, după ce a deschis scorul) în faţa lui Angers, iar echipa de rugby a Franţei era călcată în picioare (66-13) la Cardiff de Noua Zeelandă, în sferturile de finală ale Cupei Mondiale.
N-am să uit niciodată atmosfera senzaţională din PLACE DU CAPITOLE, 
acolo unde, stând la mesele celor câteva restaurante din zonă, zeci, poate sute de oameni (printre care şi subsemnatul) urmăreau cu sufletul la gură, PE UN ECRAN IMENS, primul sfert de finală rugbistic al zilei, AFRICA DE SUD-SCOŢIA. Toţi ţineau cu scoţienii, dar până la urmă, cu mari emoţii, sud-africanii aveau să se impună. În 2 ore urma mult aşteptatul meci al francezilor, eu însă aveam să plec la partida de fotbal, disputată pe arena de pe ILE DE RAMIER, unde se putea ajunge luând metroul de la staţia JEANNE D'ARC, aflată la 3 minute de hotelul meu.
Ce prevăzător am fost că am plecat din timp! Ajuns la metrou, aveam să aflu că, din cauza unei pene de curent, metroul va pleca cu o întârziere de vreo 20 de minute! Până la urmă au fost doar vreo 15, însă, FATALITATE!, în loc să mă ducă la staţia EMPALOT, aflată aproape de stadion, TRENUL GALBEN FĂRĂ CAI (cum suna titlul binecunoscutului cântec interpretat de ANGELA SIMILEA) s-a încăpăţânat să meargă până la capăt, obligându-mă să cobor cu o staţie înainte, la SAINT-MICHEL MARCEL LANGER, aşa că mi-am continuat drumul spre arenă în pas alergător şi am ajuns cu 10 minute înaintea fluierului de start.
Pe cele 2 mari ecrane ale stadionului, organizatorii mulţumeau celor aproape 15.000 de spectatori că şi-au arătat ataşamentul pentru echipa locală şi au rezistat tentaţiei de a urmări meciul de rugby al COCOŞILOR. Decepţie, însă, oaspeţii se dovedesc mai inspiraţi şi câştiga finalmente duelul. Ca, dealtfel, şi galeria lor, suporterii veniţi de la Angers afişând pancarte în care ironizau LA BELLE EXCURSION EN CORSE a amfitrionilor, învinşi cu 3-0 la Bastia şi făcând doar 2-2 la Ajaccio, pe terenul ultimei clasate.
Lipsiţi de fair-play, organizatorii afişau pe ecran doar (puţinele) faze interesante reuşite de către gazde, în timp ce eu părăseam stadionul prin min. 75, spre a evita aglomeraţia şi anticipând alte posibile probleme cu metroul. Care, din fericire, n-au mai apărut. Aşa că, ajuns la hotel, am mai prins vreo 25 de minute din CARNAGIUL rugbistic servit francezilor de către ALL BLACKS! CE TRISTĂ ERA ACUM, MAI MULT CA SIGUR, PLACE DU CAPITOLE!
Dan Culicovschi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu