miercuri, 27 ianuarie 2016

Poveşti de călătorie - Specialităţi culinare franceze


La MARSEILLE, felul de mâncare specific locului este LA BOUILLABAISSE (ciorba de peşte), 
la fel cum în Alsacia este LA CHOUCROUTE (varza murată)

iar în Normandia LES TRIPES (intestinele).

Când am ajuns la MONTPELLIER, am întrebat care ar fi specialitatea culinară locală. După o scurtă ezitare, doamna din micul magazin de la care mi-am cumpărat ilustrate mi-a spus că ar fi LES GRISETTES (un fel de bomboane),

arătându-mi şi de unde le pot cumpăra. Ceea ce am şi făcut, dar nu prea mi-au plăcut! Tot ea a adăugat că şi CLĂTITELE sunt aici la mare căutare. Într-adevăr, la Montpellier poţi vedea DES CREPERIES

la tot pasul, cam la fel ca GELATERIILE din Italia!
Dan Culicovschi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu