sâmbătă, 9 ianuarie 2016

Poveşti de vacanţă - Pau şi Lourdes

Prin amabilitatea profesorului şi omului de radio ploieştean Dan Culicovschi (căruia îi mulţumesc încă o dată), vă voi prezenta de-a lungul mai multor episoade splendide povestiri despre călătoriile domniei sale. Ordinea episoadelor este oarecum aleatorie, nu urmează fidel cronologia călătoriei propriu-zise, dar pentru savoarea cu care sunt scrise cred că tărie că merită să fie citite şi împărtăşite.
PAU este un orăşel foarte frumos, cu o climă foarte plăcută (rar se întâmplă să fie 30 de grade, vara sunt în medie 25 de grade iar iarna 7 grade, nu ninge dar plouă). În fiecare an, în octombrie, găzduieşte un concurs internaţional de echitaţie de 4 stele (sunt doar 6 oraşe în lume care îl organizează), iar în fiecare primăvară, pe străzile oraşului, se desfăşoară o etapă de Formula 3.
Dacă veneam cu câteva săptămâni mai înainte, asistam la ZILELE MEDIEVALE ale oraşului LESCAR, urbe învecinată, cu vestigii romane.
Despre PAU, marele poet ALPHONSE DE LAMARTINE spunea că OFERĂ CEA MAI FRUMOASĂ PRIVELIŞTE ASUPRA PĂMÂNTULUI, aşa cum NAPOLI OFERĂ CEA MAI FRUMOASĂ PRIVELIŞTE ASUPRA MĂRII. Eu adaug şi că AERUL DE AICI E EXTREM DE CURAT (lucru pe care un ploieştean îl remarcă imediat!).
Miercuri 21 octombrie, în a doua zi a sejurului meu în oraşul de la poalele Pirineilor, IULIANA şi MARINA m-au dus să vizitez STADIONUL NAUTIC, aflat nu departe, nu foarte mare dar bine amenajat. Îl văzusem la Eurosport, pe 15 august, când a găzduit o etapă a CUPEI MONDIALE de caiac-canoe. Acum am nimerit chiar în timpul unui antrenament! Iar printre vâslaşii care înfruntau cu succes apele învolburate ale unei cascade am recunoscut şi un duet ce concurase la mijlocul lui august, cel al ruşilor KUZNEŢOV şi LARIONOV!
După mai bine de o jumătate de oră, ne-am îndreptat spre LOURDES, ocazie unică pentru mine de a face binecunoscutul PELERINAJ! Era, dealtfel, multă lume în faţa grotei unde, acum mai bine de 150 de ani, SFÂNTA FECIOARĂ s-a arătat de mai multe ori tinerei BERNADETTE SOUBIROUS! În depărtare se vedea UN CASTEL asemănător celui din EDINBURGH, pe care am avut bucuria să-l văd în noiembrie 2010! Evident că, aşa cum fac în toate oraşele din străinatate în care ajung, mi-am cumpărat şi din Lourdes MULTE ILUSTRATE! Cu precizarea că AICI ERAU CELE MAI IEFTINE PE CARE LE-AM GĂSIT DE CÂND AM DEVENIT UN PASIONAT COLECŢIONAR!
Spre seară, ne-am întors la Pau şi l-am găsit acasă pe LIVIU, tocmai revenit de la serviciu. IULIANA şi-a demonstrat din nou talentul de MINUNATĂ GOSPODINĂ, pregătind o cină stropită din belşug cu VIN DE JURANCON (o excelentă specialitate locală) şi VIN DE PORTO! Ultimul mi-a amintit că în acea zi se împlinea UN AN de când AJUNSESEM ÎN FRUMOSUL ORAŞ PORTUGHEZ!
Noi patru, a doua zi, urma să plecăm însă pe ruta BIARRITZ - SAN SEBASTIAN- BILBAO!
Dan Culicovschi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu