marți, 12 ianuarie 2016

Poveşti de vacanţă - un meci de fotbal la Bordeaux

Duminică 18 octombrie, când, pe la 13.30, am pus piciorul în BORDEAUX pentru prima oară în viaţa mea, eram în criză de timp, căci la ora 17.00, pe NOUVEAU STADE, începea partida de fotbal dintre GIRONDINS şi cei din MONTPELLIER şi trebuia mai întâi să-mi gasesc hotelul, să mă cazez, iar apoi să văd cum se ajunge la arenă.
Misiunea mi-a fost însă uşurată din start întrucât, pe ecranul din tramvai,
curgea anunţul potrivit căruia, la staţia BRANDENBOURG, începând cu ora 15.00, existau DES NAVETTES care îi preluau pe fani pentru a-i lăsa la stadion. Aşa se face că, plecând de la hotel pe la 15.45, m-am putut aşeza la coada de la BILLETTERIE pe la 16.30. Iar acolo, fiind vreo 6 ghişee, totul a mers repede, mult mai bine, de pildă, ca pe SAN SIRO, cu 5 ani în urmă, la coada la care am aşteptat vreo 25 de minute pentru a putea intra la un MILAN-PALERMO încheiat cu 3-0 pentru gazde.
Aşadar, exact la o oră de la plecarea spre stadion, îmi ocupam locul aproape central, la începutul celui de-al doilea nivel, PE CEL MAI FRUMOS STADION PE CARE L-AM VĂZUT PÂNĂ ACUM ÎN ATÂTEA DECENII DE COLINDAT ARENELE. 

Cu o seară înainte văzusem stadionul din TOULOUSE, la meciul echipei gazdă contra celor de la ANGERS, iar comparaţiile erau net în favoarea noii arene bordeleze, construite special pentru EURO 2016 şi BENEFICIIND DE TOATE FACILITĂŢILE EPOCII MODERNE. Inclusiv o sumedenie de BUFETE, de la care îţi puteai cumpăra fel de fel de specialităţi culinare. Lucru pe care l-am făcut la pauză, când mi-am luat o caserolă de cartofi prăjiţi şi un pahar mare de bere, plătind pentru toate acestea 4 euro.
Despre meci n-ar fi multe de spus, fiindcă s-a încheiat 0-0. Aş menţiona totuşi ATMOSFERA DEOSEBITĂ, spectatorii CÂNTÂND ŞI APLAUDÂND ÎN REPETATE RÂNDURI. Prin min. 75, pe ecrane, a fost afişată cifra plătitorilor de bilete sau abonamente, 23.882 (cam puţini totuşi!). Printre ei, şi galeria celor de la Montpellier, vreo sută de fani ce au intrat pe stadion prin minutul 10 şi nu şi-au ocupat locurile decât DUPĂ O ALTERCAŢIE DE VREO 5 MINUTE CU FORŢELE DE ORDINE, care nu le permiteau să-şi agaţe de gard anumite bannere!
Cu o seară înainte, la Toulouse, pe ecranele arenei erau prezentate doar FAZELE REUŞITE DE GAZDE! Cei din Bordeaux, dovedind mai mult fair-play, afişau şi ocaziile oaspeţilor. Aşa cum, spre final, au făcut şi cu PRINCIPALELE DATE STATISTICE ALE PARTIDEI, iar înaintea fluierului de start cu SECVENŢE OMAGIALE DEDICATE FOSTULUI MARE PORTAR DOMINIQUE DROPSY, plecat dintre noi cu câteva zile înainte.
La sfârşitul partidei, am regăsit cu uşurinţă LA NAVETTE care m-a dus înapoi la STAŢIA BRANDENBOURG, de unde am luat tramvaiul spre hotel. La 18.50, ora Franţei, când duelul celor 2 foste campioane ale Hexagonului se încheia fără gol, mai erau doar 40 de minute până la începutul meciului PETROLUL - FCSB, de pe ILIE OANĂ, AL CĂRUI REZULTAT VA FI TOT O-O, ca şi, în aceeaşi zi, la INTER-JUVENTUS! Asta da coincidenţă!
Dan Culicovschi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu