duminică, 21 februarie 2016

Poveşti de călătorie - Hotelurile Franţei, Toulouse

La Marseille am stat într-un hotel BUN, la Montpellier într-unul FOARTE BUN. Din păcate, cel de la Toulouse a fost SUB ORICE CRITICĂ. Aş spune că e CEL MAI PROST HOTEL LA CARE AM STAT PÂNĂ ACUM ÎN STRĂINĂTATE (în România, cel mai prost a fost la Sighişoara). Că doar TOULOUSE = TO LOSE = A PIERDE! Pe deasupra, veţi vedea că acest episod este CEL MAI PALPITANT dintre cele privind hotelurile Franţei.
Am ajuns la Toulouse pe la prânz şi eram sigur că voi găsi rapid hotelul, aflat la doar 10 minute de mers pe jos de la gară. Aşa s-a şi întâmplat. Prima surpriză - recepţia se află la etajul 1, iar până acolo a trebuit să urc nişte trepte înguste şi în spirală cu bagaj cu tot. Recepţionera nu era la fel de frumoasă precum cea de la Montpellier dar volubilă şi expeditivă. Printre altele, mi-a dat a înţelege că MICUL DEJUN E INCLUS ÎN PREŢ.
Intru în cameră şi aproape că sunt ŞOCAT. Niciunde n-am mai văzut o cameră atât de MICĂ ŞI URÂTĂ! Între pat şi usa de la baie era MAXIMUM UN METRU! Dulapul era neîncăpător, iar duşul vai de capul lui. Singura consolare era că voi sta aici doar o noapte.
Dimineaţa următoare cobor la micul dejun, după care îmi fac repede bagajul şi dau să plec la gară. La recepţie era acum un bărbat la vreo 35 de ani, acelaşi care pregătise micul dejun şi uitase să aducă tacâmurile! Îi las cheia, îmi urează drum bun şi încep să cobor, cu mare grijă şi bagajul după mine, treptele înguste şi spiralate. După câteva clipe, însă, mă aud strigat de recepţioner, care ce credeţi că mă întreabă? DACĂ AM PLĂTIT MICUL DEJUN ŞI TAXA DE SEJUR!!!!!
Ieri, colega dvs. nu mi-a spus nimic despre aşa ceva - îi răspund. O să-i reproşez - îmi răspunde. Cât costă? - îl intreb. 12,50 euro.
Termin de coborât treptele, ajung la parter, îmi scot portmoneul şi îi întind o bancnotă de 50 de euro. Stă şi se gândeşte câteva clipe, după care, uluitor, SCOATE UN MINI CALCULATOR PENTRU A AFLA CÂT TREBUIE SĂ-MI DEA RESTUL. După care urcă etajul ce-l despărţea de recepţie şi, DUPĂ VREO 3 MINUTE (timp în care îi strigam că risc să pierd trenul), se întoarce cu cei 50 -12,50 = 37,50 euro!
N-ar fi fost mare problemă că pierdeam trenul (aveam altul după o oră şi jumătate) dacă n-aş fi fost contra cronometru, căci DOREAM SĂ NU RATEZ MECIUL DE FOTBAL DE LA BORDEAUX, CARE ÎNCEPEA LA ORA 17.00. Din fericire, am ajuns la gară în timp util, dar CU SUFLETUL LA GURĂ. Gândindu-mă că acest hotel ATÂT DE PROST era mai scump decât cel FOARTE BUN de la Montpellier. Poate unde este situat lângă BASILIQUE SAINT-SERNIN, cea mai mare biserică în stil romanic din Europa.
Dan Culicovschi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu