joi, 10 martie 2016

Poveşti de călătorie - Câteva stadioane din Portugalia

În Portugalia am vizitat recent trei stadioane, accesul la fiecare dintre ele făcându-se în mod diferit. Pe DRAGAO, arena lui F.C. Porto, se ajunge cel mai comod, stadionul fiind la doar câţiva metri de staţia de metrou ESTADIO DO DRAGAO, care este şi capăt de linie.
Stadionul formaţiei Boavista Porto
Pe BESSA, casa BOAVISTEI, trebuie însă, după ce ai coborât din metrou la staţia FRANCOS, să-ţi iei picioarele la spinare şi să mergi mai bine de un kilometru, în linie dreaptă, strada amintindu-mi de accesul la Arenele B.N.R. prin Doctor Staicovici.
Despre felul în care, cu chiu cu vai, am ajuns pe ESTADIO MUNICIPAL DO BRAGA nici nu vreau să-mi amintesc.
Pe DRAGAO am făcut turul stadionului, luând loc inclusiv în loja prezidenţială. Am avut o ghidă foarte simpatică, Patricia, care mi-a făcut şi câteva poze. Ca şi pe alte arene, precum BERNABEU, CAMP NOU, SAN SIRO sau AMSTERDAM ARENA, am fost întrebat din ce ţară vin. Doar pe VECHIUL WEMBLEY răspunsul meu a provocat uimire, ghida, la fel de volubilă ca şi portugheza, exclamând OH, ROMANIA! Se întâmpla acum mai bine de 18 ani, pe 17 iulie 1996, la numai două săptămâni de la finala Campionatului European, Germania - Cehia, găzduită de legendara arenă pe care am avut şansa de a o vizita înainte de a fi demolată.
Dan Culicovschi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu