marți, 8 martie 2016

Poveşti de călătorie - Marsilia

MARSEILLE este primul oraş pe care l-am vizitat în recentul meu periplu din Franţa şi Spania. O urbe frumoasă, dar nu încântătoare, deşi o plimbare în LE VIEUX PORT e mereu o plăcere. 
Mi-era teamă că o să am aceeaşi stare de inconfort de la Napoli, singurul loc din Italia în care nu m-am simţit în largul meu, temându-mă la tot pasul că aş putea fi buzunărit. Asta şi poate din cauza filmelor cu Bud Spencer, într-unul din ele Piedone spunându-le mafioţilor napoletani să nu le permită celor din Marsilia să facă legea şi la poalele Vezuviului. Plus că, acum vreo 4 decenii, am citit în FLACĂRA un editorial în care CORNEL DINU, referindu-se la BORSALINO, filmul în care DELON şi BELMONDO au jucat împreună, îşi amintea că Marsilia era prin anii '30 un CHICAGO AL FRANŢEI.
M-am simţit însă foarte bine în oraşul lui Fernandel. Mult mai bine ca în sudul Italiei, semn că sângele napoletan e, probabil, mai fierbinte decât cel al altor meridionali. N-am să uit niciodată că în 2006, aflat într-un tramvai ce oprise în piaţa Garibaldi în drum spre port, am văzut un MAFIOT în toată regula cum a urcat în goană, a pălmuit un puştan şi a coborât la fel de rapid, până ce uşile să se închidă.
Dan Culicovschi

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu