sâmbătă, 12 martie 2016

Poveşti de călătorie - Sărbătoarea studenţilor din Porto

DUMINICĂ, 26 OCTOMBRIE 2014. E ultima zi petrecută în Portugalia şi am în plan să ajung la Braga, pentru meciul de fotbal Sporting Braga - Benfica.
Mă plimb dimineaţa prin Porto,
vizitez frumoasa Casa da Musica, 
iar la prânz mă întorc la hotel pentru două ore de odihnă. Totul e frumos, soarele străluceşte (în timp ce în România aflu că a nins), e LINIŞTE ŞI PACE. Pe la orele 15.00 însă, când plec spre superba gară SAO BENTO, 
aflată la o azvârlitură de băţ, TRESAR: O FI REVOLUŢIE, SORO? ar fi exclamat nemuritoarea COANĂ EFIMIŢA, consoarta lui LEONIDA, cel aflat FAŢĂ CU REACŢIUNEA! - STRIGĂTE, CHIOTE, URALE, TROTOARE ÎNŢESATE DE LUME, CIRCULAŢIA BLOCATĂ, TĂMBĂLĂU ÎN TOATĂ REGULA! Întreb un poliţai ce se întâmplă şi acesta, într-o engleză iliesciană, îmi răspunde că e vorba de O SĂRBĂTOARE A STUDENŢILOR DIN PORTO. Erau cel puţin 200 de tineri, fiecare grup purtând uniforma propriei facultăţi, alergând, fluturând steaguri şi fiind gălăgioşi, dar în limite suportabile. Către miezul nopţii, când m-am întors de la Braga, majoritatea erau acolo unde îi lăsasem, obosiţi dar veseli!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu