duminică, 22 mai 2016

Jurnal de călătorie, Italia 2015 - Bologna, Fântâna lui Neptun

A fost primul reper pe care l-am văzut în Bologna. De la gară, am ajuns imediat la Nuovo Hotel del Porto, ne-am instalat şi am plecat să vedem oraşul. Am ieşit imediat în Via dell'Indipendenza, iar paşii ne-au purtat spre centrul vechi, Fântâna lui Neptun fiind primul monument semnificativ care ne-a ieşit în cale, exact în capătul bulevardului principal.
Construcţia statuii a fost comandată de către Nunţiul Papal Borromeo, pentru a marca alegerea unchiului său ca Papa Pius al IV-lea. Lucrarea a fost proiectată în anul 1563, cu o statuie supradimensionată a lui Neptun, în partea sa superioară, executată de Giambologna. Înainte de construcţia fântânii a fost nevoie de demolarea unui edificiu care se afla pe această latură a Piezzei Maggiore. Fântâna a fost finalizată în anul 1565, iar statuia lui Neptun a fost adăugată după doi ani. Şi de atunci se află în acelaşi loc în care poate fi văzută şi acum.
Astăzi, este unul dintre locurile preferate de întâlnire ale localnicilor şi un reper pentru turişti, fiecare unghi oferind o altă perspectivă asupra legendarului Neptun.
Un unghi mai puţin folosit pentru a fotografia această fântână, printr-un culoar de sub Palazzo Re Enzo
Statuia lui Neptun, văzută de pe Palazzo Re Enzo

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu