duminică, 19 februarie 2017

Jurnal de călătorie, Italia 2015 - Bologna, Santuario Madonna di San Luca

Reiau jurnalul de călătorie Italia 2015, continuând povestea rămasă la Bologna. Aşadar, am dorit să mergem la Santuario Madonna di San Luca.
Puteam merge pe jos sau cu un fel de mini-car. Am ales varianta a doua, mai comercială, mai turistică şi mai comodă.
San Luca Express pleacă din Piazza Mallpighi, trece pe lângă Stadio Renato Dall'Ara şi urcă apoi spre Santuario Madonna di San Luca. Ascensiunea se face pe o stradă mărginită de un adevărat tunel, care protejează trotuarul, cu celebrele arcade bolognese. Cea mai frumoasă imagine a acestui drum se spune că este la procesiunea Pascală, atunci când sute, mii de credincioşi vin la San Luca. În noapte, luminile de la lumânări formează o imagine superbă.
În fine, am ajuns la San Luca, un loc absolut superb, singurul inconvenient fiind că nu se vede întreg oraşul de sus, ci numai partea sa dinspre vest, unde se află şi aeroportul. Am savurat fiecare imagine de jur-mprejur, precum şi a acestui complex. Am intrat şi în biserică, dar era slujbă, lume foarte multă, astfel că o fotografie ar fi fost total nepotrivit.
Am coborât cu acelaşi "express", gândindu-ne la cât de impresionant trebuie să fie aici de Paşte, trezindu-ne din reverie imaginea stadionului din Bologna.
Ne aşteptam ca mini-carul să ne lase de unde îl luasem, dar ne-a "făcut figura" şi ne-a adus chiar în spatele Basilicii di San Petronio, din Piazza Maggiore.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu