duminică, 26 februarie 2017

O excursie de o zi din Geneva - Yvoire

Este una dintre excursiile pe care am avut bucuria să le trăiesc, la fel ca şi în cazul celei la Annecy, în sejurul nostru la Geneva, în octombrie 2014. Yvoire este un loc splendid, de o frumuseţe rară, situat pe un colţ de pe malul francez al lacului Geneva.
Yvoire are o istorie de peste 700 de ani, iar timpul pare să fi stat în loc. O spectaculoasă îmbinare de piatră şi flori. Un aer boem, o linişte aproape nefirească...
Satul propriu-zis nu are mai mult de 1 km de străzi, dar aici regăseşti o biserică, două porţi de intrare de pe uscat, un  mic port, un castel, mai multe hoteluri şi restaurante sau terase. Te plimbi pe aleile sale şi parcă pluteşti într-o altă lume... Este o experienţă greu de descris în cuvinte, este o experienţă care trebuie trăită şi simţită. Ai la dispoziţie aproape 4 ore, timp suficient pentru a străbate cochetul sătuc, dar şi pentru a-i gusta farmecul. Eu am încercat şi îngheţata - absolut delicioasă!
Pentru a ajunge de la Geneva la Yvoire sunt mai multe variante. Am experimentat traseul pe apă, o croazieră pe lacul Geneva, care cred că este cea mai bună opţiune. Noi am luat bilete din timp de pe site-ul cgn.ch, la preţul de 48 franci elveţieni/persoană. La 10.15 am plecat din Geneva de la cheiul Mont Blanc şi am trecut pe la Versoix, Coppet, Nyon, Nernier şi Yvoire, unde am ajuns la ora 12.00.
Întoarcerea, cu acelaşi vas Henry Dunant este la ora 16.00 din Yvoire, cu sosirea la Geneva la 17.50.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu