luni, 19 iunie 2017

Jurnal de călătorie, Franţa 2017 - Paris, ziua a 6-a (partea a II-a)

După odihna de după-amiază, am decis să mergem spre seară în zona Jardin du Luxemburg şi Notre Dame. Aşa că am luat autobuzul, care ne-a lăsat direct la una dintre intrările în Jardin du Luxemburg.
Într-un colţ, o prezenţă destul de discretă, o copie a Statuii Libertăţii
La ieşirea din Jardin du Luxemburg, spre Panteon
Pe gardul care delimita parcul şi în apropierea Palatului Luxemburg, sediul Senatului Franţei, a observat o expoziţie de fotografie, cu cele mai frumoase locuri din Franţa. O modalitate excelentă de a-ţi promova ţara!
Palatul Luxemburg
Am traversat Cartierul Latin şi Bulevardul Saint Germain, ajungând la Fântâna Saint Muchel, din piaţa cu acelaşi nume.
Această piaţă se află chiar pe malul Senei, iar de pe Pont Saint Michel ai o astfel de vedere asupra magnificei catedrale Notre Dame.
Trecând pe lângă catedrală, spre scuarul din spatele său, am descoperit statuia fostului suveran pontif, Papa Ioan Paul al II-lea, care nu era aici acum 5 ani. Cred că este una dintre cele mai reuşite statui ale fostului suveran pontif.
Am hoinărit pe cele două insule, savurând spectacolul oferit de sutele de oameni prezenţi pe malurile Senei la ceas de amurg
Palatul de Justiţie de pe Ile de la Cite
Momentul apusului ne-a prins pe Pont Neuf
Apoi, am venit pe Cheiul Conti, trecând mai întâi prin faţa Institutului Francez
Ne mai aruncam o privire şi pe deasupra Senei, la splendidele culori ale apusului
Imediat după Muzeul Orsay se află această clădire. Găzduieşte acum Muzeul Legiunii de Onoare şi a fost sursa de inspiraţie, din punct de vedere arhitectonic, pentru celebra White House de la Washington.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu