sâmbătă, 24 iunie 2017

Jurnal de călătorie, Franţa 2017 - Paris, ziua a 8-a

Era sâmbătă, 3 iunie... Ziua următoare aveam să încheiem sejurul francez. Ne-am început ziua pe Champs-Elysees
Am traversat Sena pe Podul Alexandru al III-lea
Esplanada Invalizilor
În curtea interioară a Domului Invalizilor
Domul, în toată splendoarea lui
De aici, am ajuns pe Champs de Mars
Întorcându-ne spre hotel, am constatat - surpriză - zona Arcului de Triumf era închisă publicului! Ce-i acolo? Militari îmbrăcaţi în ţinute de gală, agitaţie, multe structuri de securitate... Urma ca premierul Indiei, aflat în vizită la Paris, alături de preşedintele Franţei să depună o coroană de flori la Monumentul Soldatului Necunoscut.
După o binemeritată odihnă, timp în care a plouat destul de serios, ceea ce a dus şi la întreruperea partidelor de tenis de la Roland Garros, am decis să mergem pentru ultima seară la Sacre Coeur. Aşa că ne-am suit în autobuz şi... iată Sacre Coeur!
Mohorât, un cer plumburiu ne însoţea în această ultimă seară...
Ne-am dus din nou la terasa Croq'Minute, unde am savurat câte o îngheţată
Am hoinărit apoi pe străduţele din jurul Place du Tertre
Timp în care, parcă primind un cadou de rămas-bun, norii s-au împrăştiat şi a ieşit soarele. Un soare blând, dar generos, care lumina spectaculos cupola Basilicii Sacre Coeur, dar şi oraşul
O "jumate" de curcubeu
Parisul văzut de pe terasa din faţa basilicii
Am coborât de la Sacre Coeur
Şi ne-am luat rămas bun (pentru 5 ani) de la Montmartre şi de la Paris

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu