duminică, 23 iulie 2017

Jurnal de călătorie, Franţa 2017 - Lyon, Basilica Notre Dame de Fourviere

V-am prezentat într-un episod anterior al jurnalului imagini cu Basilica Fourviere văzută de jos, din oraş. Astăzi, prezint imagini cu intrarea în această frumoasă basilică, precum şi interiorul ei.
Când ieşi de la staţia funicularului care urcă pantele accentuate ale dealului Fourviere, basilica te faci să înalţi ochii spre cer pentru a-i cuprinde întreaga faţada semeaţă.
Imaginea este puternică şi copleşitoare.
Biserica este relativ recentă, fiind construită între anii 1872-1884.
După un prim set de poze ale faţadei, am intrat. Era slujbă. O slujbă frumoasă, aşa cum sunt cele la catolici, impresionantă... Fotografiatul nu era permis şi cei care încercau erau imediat rugaţi să respecte indicatoarele care arătau fotografiatul interzis. Ne-am bucurat câteva minute de slujbă, apoi am admirat panorama asupra Lyon-ului, pe care o voi prezenta într-un episod separat, ne-am mai învârtit, am admirat statuia aurită a Fecioarei Maria,
iar când ne pregăteam să plecăm, am văzut că preoţii ieşeau din biserică. Se terminase slujba. Astfel că am revenit şi am realizat o serie de imagini şi cu interiorul bisericii.
 Cu inimile pline de bucuria a ceea ce văzusem, am revenit în oraş, tot cu funicularul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu